Belka
Wtorek, 19 Marca 2024   imieniny: Bogdan, Marek
Rejestracja Witaj: Gościu, Zaloguj się
 
Belka
 
 

Poczta Polska stawia na dynamiczny rozwój. Dzięki budowie Centralnego Hubu Logistycznego chce stać się liderem logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej

Data publikacji: 2017-10-18, Data modyfikacji: 2017-10-18
A A AWydrukDrukuj  
 
Poczta Polska stawia na dynamiczny rozwój. Dzięki budowie Centralnego Hubu Logistycznego chce stać się liderem logistyki w Europie Środkowo-Wschodniej

Poczta Polska zainwestuje blisko miliard złotych w nową architekturę sieci logistycznej, aby sprostać wyzwaniu sprawnej obsługi coraz większej ilości przesyłek. Kluczowe będzie utworzenie Centralnego Hubu Logistycznego - gigantycznej sortowni do obsługi krajowego i międzynarodowego eCommerce, w tym rozwijającej się współpracy Poczty z Chinami.

Decyzja Poczty Polskiej o przeznaczeniu 1 mld zł na inwestycje w infrastrukturę została podyktowana rosnącą popularnością handlu eCommerce a w konsekwencji dynamicznym rozwojem rynku KEP, czyli przesyłek kurierskich, ekspresowych i paczkowych. W 2016 r. Poczta dostarczyła ponad 65 mln paczek - w ciągu pięciu lat prognozowany jest wzrost ich wolumenu aż do 110 mln sztuk rocznie. Równolegle maleć będzie ilość tradycyjnych listów z 1,87 mld w ubiegłym roku do 1,5 mld w 2021 r. Zainteresowanie korespondencją listową może spaść jeszcze bardziej w wyniku wdrożenia systemu cyfrowej administracji.

- Chcemy, aby Poczta Polska była firmą o zasięgu międzynarodowym, operatorem logistycznym koordynującym handel między Chinami i innymi państwami Azji a Europą. Wizja rozwoju Poczty jest na bieżąco koordynowana z planami rozbudowy infrastruktury kraju. Zależy nam, aby Centralny Port Komunikacyjny i Centralny Hub Logistyczny Poczty Polskiej były dobrze skomunikowane i wspólnie przynosiły zyski  – powiedział minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk.

Plan organizacji nowej infrastruktury pocztowej zakłada obniżenie kosztu świadczenia usług, zagwarantowanie realizacji zadań wynikających z roli pocztowego operatora wyznaczonego, konkurencyjność rynkową Poczty oraz maksymalne wykorzystanie obecnych zasobów organizacji. Dla sklepów internetowych wymierną korzyścią z wprowadzonych zmian będzie możliwość późniejszego przyjmowania zamówień od klientów, np. po godz. 15.00 z zachowaniem terminu doręczenia kolejnego dnia, a w przypadku przesyłek ekspresowych dla klientów instytucjonalnych nawet przed godz. 8.00.

- Poczta Polska wybrała drogę dynamicznego rozwoju. Zawarliśmy umowę o współpracy z Pocztą Chińską dotyczącą przewozu towarów na tzw. Nowym Jedwabnym Szlaku, podpisaliśmy też memorandum z Pocztą Kazachstanu i współpracujemy z partnerami w ramach Grupy Wyszehradzkiej. Decyzja o transformacji sieci logistycznej i budowie centralnego hubu ma znaczenie strategiczne. Bez znacznych inwestycji w infrastrukturę logistyczną w ciągu najbliższych lat sieć Poczty uległaby przeciążeniu, a czas dostawy przesyłek musiałby się wydłużyć – ocenia Prezes Poczty Polskiej Przemysław Sypniewski.

Ważnym aspektem wprowadzanych zmian jest troska o poprawę warunków pracy dla blisko 80 tys. pocztowców. Inwestycje w zakup sorterów, wózków widłowych, skanerów przełożą się na usprawnienie procesów i zmniejszenie obciążenia pracą fizyczną. Sortery będą zaprogramowane w taki sposób, aby układać przesyłki zgodnie z trasą marszu listonoszy. Nowe punkty logistyczne  zostaną usytuowane możliwie blisko obecnych lokalizacji, aby ułatwić pracownikom dojazd. Pomimo spadku wolumenu listów i automatyzacji wielu czynności wykonywanych dotąd ręcznie Poczta nie będzie zwalniać, ale zatrudniać, zwłaszcza na stanowiskach listonoszy paczkowych i kurierów.

Rozbudowie elementów infrastruktury towarzyszyć będą inwestycje w rozwiązania informatyczne i flotę pojazdów z alternatywnymi  źródłami napędu, w tym testy samochodów elektrycznych. Trwa wdrożenie czterech nowych systemów IT, w tym jednego do optymalizacji procesów logistycznych, rozbudowywane są też aplikacje do cyfrowego zarządzania przesyłkami – Elektroniczny Nadawca i Mobilny Listonosz. Zgodnie z założeniami Strategii Rozwoju powyższe inwestycje mają się przełożyć na wzrost przychodów, podniesienie jakości usług oraz podwyżki płac i zwiększenie zatrudnienia.

Poczta Polska, Źródło artykułu: infowire.pl, Autor zdjęć: Poczta Polska
 
Komentarze
Brak komentarzy, Twój może być pierwszy!
Autor:
Kod z obrazka:
Puste pole z komentarzem
Puste pole z podpisem
Wyszukaj
 
Kreska
Dodaj artykuł
Najnowsze komentarze
 
    Kreska
     




    Brak sond
     
    Newsletter
    Bądź na bieżąco z nadchodzącymi imprezami. Zapisz się na bezpłatny newsletter.
     
     


    Powiat gostyński
    - powiat w województwie wielkopolskim z siedzibą w mieście Gostyń. W skład powiatu wchodzą gminy: Borek Wielkopolski, Gostyń, Krobia, Pogorzela, Poniec, Pępowo i Piaskio o łącznej powierzchni 810,34 km².

    Powiat gostyński to przede wszystkim bogactwo rezerwatów przyrody, parków, pomników przyrody (głazy narzutowe, drzewa pomnikowe) i zabytków architektonicznych (Kościół pw. św. Idziego w Krobi z XII w., Kościół pw. Św. Małgorzaty z XIII w. w Gostyniu, Kościół pw. św. Mikołaja w Krobi z XIV w., Kościół pw. św. Ducha w Krobi z XV w. czy też Klasztor oo. Filipinów na Świętej Górze).

    Na terenie powiatu funkcjonuje gostyńska strefa przemysłowa, która docelowo zajmować ma około 6o ha. Działającymi już podmiotami gospodarczymi są m.in.: Spółdzielnia Mleczarska w Gostyniu, Ardagh Glass Gostyń S.A, Fabryka Styropianu ARBET sp. j., Netbox Polska sp. z o.o. S.K.A. czy też cukrownia Pfeifer & Langen Polska S.A.

    Przez powiat gostyński przebiega droga krajowa nr 12.

     

    Zgłoś uwagi - uzupełnij wszystkie pola